Thursday 17 December 2015

                             Assalamualaikum. Hari ni aku nak kongsi satu cerita yang mungkin pernah jadi pada diri korang.  expecially, perempuan. Tandas. Biasalah, tempat kotor, syaitan suka lah melepak tat tempt-ii yang cam tu. ceritanya  cam ni...

Hari tu macam biasa. pergi sekolah. berhaha huhu hihi hoho dengan member satu sekolah. Tengah syok sembang, tiba-ii aku ase nak terkucil pulak. Yang aku ni berlagak berani. member offer nak teman gi tandas, aku tolak mentah-ii. actually.. tak nak lah dichop sebagai pengecut.

So,aku decide untuk pergi sorang. actually, dri dalam kelas aku ase tak sedap badan and jantung aku berdegup laju macam bru habis lari marathon. aku sedar, before keluar dari kelas tu, member aku yg slalu kne histeria ni asyik pandang aku je. seram gak ar. tapi sebb dah tak tahan sangat. so,, abaikan.

Lepas dah siap membuang, aku pun get ready nak chow dari tandas tu. aku pergi singki bb nk basuh tangan.aku baru perasan, sebelah tandas yg aku guna tadi tu, ade org. aku pelik. bukan dah lama ke dia terperuk dalam tu. sakit perut kut. tengh dok leka betulkan tudung,, aku dengar ade perempuan menyanyi.

 "ulek mayang ku ulik.
ulek dengan jala jemala
ulek mayang diulek
ulek dengan tuannya puteri
ulek mayang diulek
ulek dengan jala jemala
ulek mayang diulek
ulek dengan puterinya dua"
.
Aku tak delah bangang sangt sampai tak kenal tu lagu ulek mayang. aku panik. nak menangis pun ada. tapi aku ingt kata-ii pakcik aku. kalau jumpe/dignggu, jgn panik, cool down n buat macam kau tak dengar apa2. so aku dengan selambanya berjalan keluar dri tandas sambil btersenyum. macam org kena sampuk pun ya jugak aku time tu.

lepas je kuar dri tands, kau terus pecut. dengan pakai kain sekolah, pecut macam pelari pro. menambah lagi rase seram bila aku kena lalu satu lorong yang sunyi utk balik ke kelas aku. memang tak ada org langsung. aku asyik toleh2 kebelakang utk pstikan 'dia' tak follow aku. tiba-ii angin kuat hentam aku dri depan. nak terpelanting aku.. aku terus pecut lagi.

sampai je dalam kelas, aku perasan ade something dekat cermin tingkp. aku terus bgitau kawn aku yg  macam aku (pndai ubtkn org), dia kate, 'pagar' sekolah kita dah runtuh. air garam yng ditabur hri tu dah habis. aku tawakal je. dlm atie x putus2 berdoa. tiba-ii bahu aku jadi berat. aku mintk member aku yg tdi urutkan. kurg sikit skit tu. then aku terus duduk at tmpt dudk aku.

Smnjk arie tu, aku slalu pergi tnds berteman. yg pasti , aku tau dlm tnds skolh aku tu,, ade 'sesuatu'.

No comments:

Post a Comment

PENUNGGU KOLEJ DI JOHOR BAHRU

      Asslammualaikum semua , peminat kisah mistik & seram. Setelah bertahun lamanya aku tak update cerita woi and sebernarnya dah lupa ...